Katia Sepúlveda
Katia Sepúlveda
Photo: Peter Schuster

La Marienstr 21

Video Performances

Super 8 mm 

20:00 min

2008

Cologne Germany

 

Since 2005, my daily life is reproduced in a squatter house in the neighborhood of Ehrenfeld in the German Suburb. I have come to notice thru my experience of living here, that it did not existed a common ideology that appropriates the maintenance of an old building, this place has become an individual resistance against capitalism, and at the same time with the purpose some of the habitants to own their spot, which it turns to be a paradox.

I have been thru an absurd and delirious repression from the feminists of the old school by living there, a “vicious white feminism”, I have named it this way, because they have not been capable to dialogue without ending in a violent act. In these performances means to me the fall of multiculturalism in Europe.

I wrap this house in transparent plastic so its architecture can still be appreciated, the house resisted the bombing of World War II and it was built for the factory worker to live in it. It has only one bathroom per floor, it does not have any showers and 5 individuals lived in a 30m2 area. I reflect on the house I live in every day with a white feminism and causeless to the pink market. In this work I pretend to show the asphyxia that means living in a wrapped house in toxic plastic as a clear example of a liquid architecture.

 

La Marienstr 21

Vídeo Performances
Super 8 mm
20:00 min
2008
Colonia Alemania

Desde 2005 mi vida cotodiana se produce en una casa okupa en el barrio de Ehrenfeld en Colonia, Alemania.
A través de mi experiencia de vivir aquí me he dado cuenta de que no existia una ideología común que propia  la conservación  de un  edificio antiguo, este lugar se ha convertido en una resistencia individual contra el capitalismo, y al mismo tiempo con el propósito de algunos de sus habitantes es llegar a ser en algún momento los propietarios de la misma, lo que resulta una paradoja.
Viviendo ahi he pasado por una represión absurda y delirante proveniente de las feministas de la vieja escuela, un "feminismo blanco vicioso", lo he llamado así porque no han sido capaz de diálogar sin que terminaa en una acción violenta. En esta performances  significa para mi la  caída de la multiculturalidad en Europa.
Envuelvo esta casa en plástico transparente para que su arquitectura todavía se pueda apreciar;  la casa resistió los bombardeos de la segunda guerra mundial y fue construida para ser habitado por trabajadores de la fábrica. Tiene un solo baño por piso; no tiene duchas y allí vivían 5 personas en 30m2.
Reflexionó en la casa que habito   todos los días con un feminismo blanco y sin causa perteneciente al mercado rosa. En este trabajo  pretendo reflejar la asfixia que significa vivir en una casa así envuelta en plástico tóxico como un claro ejemplo de la arquitectura líquida.