Katia Sepúlveda
Katia Sepúlveda

I don´t want to kill so I could live

 

Performances

2012-13

Cologne Germany

 

Testo Yonqui
Paul B. Preciado

 

You, all of you, are also the monster that awakes the testosterone in me.

 

 

The name furry arm emerges from this image.

Furry arm is to contemporary western consciousness what in Freud's imagination Edipus was to early 20th century consciousness. It would be needed to talk today so we can start a western politic therapy, of the complex furry arm.  It is no longer about a mixed desire by the father or by the mother, no bio-Arabgirl that lives in the poor barricades of Paris wishes to kill her mother to do it with her father. No way, besides putting up with misery and the shame of having Arab fathers had to be in the position of banging the old man. Edipus complex has ceased to have political validity (if there was any at some point and time). It is a evidence. The father and the mother are dead. We are Hollywood´s children, porno´s, of the pill, and trashTV, internet and cybercapitalism. The only thing that wishes the bio-Arabgirl is to transform her body into a consumable image for the most number of spectators. To get out of the shithole. Access the dough. Touch glory numerically, only if it is for a second.  She wishes to become a digital good to be eternal. She wishes her pornofication not to provide pleasure (that pleasure is not just indifferent to her, but rather disgusting), but to transform her body in abstract capital, in an indestructible figure. She wishes with repulsion, at the same time do it to furry arm and perhaps, with a little bit of more political training, become furry arm.

 

The way out of innocence does not start with the conscience of oneself is mortal and not even that the others are as well. It begins with the intuition that we kill to survive.

 

 

 

No quiero matar para poder vivir


Performances

2012-13

Colonia Alemania


Testo Yonqui
Paul B. Preciado


Vosotros ,todos , sois tambien el monstruo que la testosterona despierta en mi.

 

 

El nombre brazo peludo emerge de esta imagen .Brazo peludo es a la conciencia de occidente contemporanea lo que en la imaginacion de Freud era Edipo a la conciencia de principios de siglo .Habria que hablar hoy para poder iniciar una terapia politica de occidente , del complejo brazo peludo. Ya no se trata de un rollo de deseo cruzado por el padre o la madre , ninguna bio-chica árabe que vive en las barricadas pobres de París desea matar a su madre para hacerselo con su padre .Faltaria mas , encima de aguantar la miseria y la vergüenza de tener padrea arabes, encima ponerse en situacion de tirarse al viejo. El complejo de Edipo ha dejado de tener vigencia politica ( si es que alguna vez la tuvo). Es una evidencia . El padre  y la madre ya estan muertos . Somos los hijos de Hollywood , del porno , de la pildora ,de la telebasura, de internet,y del cybercapitalismo . Lo unico que desea la bio-chica arabe es transformar su cuerpo en imagen consumible por el mayor numero de miradas . Salir de la mierda.Acceder a la pasta. Tocar la gloria numericamente aunque sea por un segundo . Desea convertirse en mercancia digital para ser enterna.Desea su pornificacion no para producir placer ( ese placer no solo le es indiferente , si no mas bien le desagrada), sino para trasformar su cuerpo en capital abstracto , en cifra indestructible . Desea con repulsion, al mismo tiempo hacerselo con brazo peludo y quiza, con un poco mas de entrenamiento politico convertirse en  brazo peludo.

 

La Salida de la inocencia no comienza con la conciencia de que uno mismo es mortal ni siquiera de que los otros lo son .Comienza con la intuicion  de que matamos para sobrevivir.